Tasbeh Haikal Al Razak

TASBiH HAiKAL - AL RAZAK

Tasbeh ini merupakan produk menjaro yang sangat unik

Tasbih ini Menjaro terbangkan khusus dari pulau karimon Jawa, di perbuat daripada pohon kayu setigi. Kayu Setigi merupakan kayu yang amat di buru oleh peminat Ilmu Kerohanian lantaran khasiat yang amat bagus sebagai saranan pengolahan batin yang amat dahsyat. Merupakan saranan bukan mempunyai kekuatan gaib yang ada pada kayu setigi.

Tasbeh ini merupakan alat yang anda gunakan dalam ibadah.Mempunyai aura semulajadi seperti kristal, yang mampu mempengaruhi aura pemakainya. Rangsangan secara kerohanian yang ditimbulkan oleh tasbeh haikal ini mampu menciptakan 'suparnatural state' bagi pemakainya. Tapi yang lebih penting adalah pembukaan dan pembersihan ' pusat tenaga kerohanian yang di namakan 'latoif'. Energy kerohanian tidak bergantung pada mengamalkan sesuatu amalan, tapi bergantung pada pembersihan pusat tenaga kerohanian

Bonus kepada peminat tasbeh ini.

Bonus 1. Sejadah Khusus untuk mengamalkan tasbeh haikal ini _
P/s: Untuk pengetahuan anda tasbeh Haikal & sejadah khas ini merupakan sebuah trad
isi sufi yang saya warisi dari sebuah Tarikat Asbabul Hikmah di Indonesia tidak lama dahulu.Tarikat Asbabul Hikmah yang saya sebutkan ini diasaskan Gus Arifin Surabaya tidak kaitan dengan Tarikat Asbabul Hikmah dari gunung Laru. Kedua tarikat ini bagus cuma, perbezaan terletak pada mengaktifkan energynya, Tarikat Asbabul Hikmah Gunung Laru menggunakan Isim Nur Ijabah. Tarikat Asbabul Hikmah Gus Arifin menggunakan latoif sebagai sarana.
Bonus 2.Cara menggunakan tasbeh Haikal_ mengikut amalan tradisi asalnya.
Bonus 3. Amalan khas untuk ijazah penggunaan Tasbeh haikal sekaligus pengijazahan Tarikat Asbabul Hikmah.
Bonus 4.Selawat Nur Izat ( Pelindung diri )
Bonus 5.Cara Mengaktifkan 7 latoif dalam diri anda:

Latoif:
Adalah titik tersembunyi dalam diri manusia. Ia diibaratkan “Relai Mata Batin” Manusia terhadap kekuatan disebalik rahsia ketuhanan dan rahsia diri insan.

1.Latoif Qalbu

-Di sinilah letaknya sifat - sifat kemusyrikan, kekafiran dan ketahyulan dan sifat - sifat iblis.. Pada tingkat ini hati diisi dengan Iman, Islam, Ihsan,Tauhid dan Makrifat. Amat berkaitan erat dengan kerja jantung cahaya laotif ini memberikan kekuatan pada kerja jantung.

2.Latifatu Roh

- Berhubungan Ra’abu jasmani.Di sinilah letaknya sifat Bahimiyah (binatang jinak) iaitu sifat menurut nafsu. Jika cahayanya bersinar akan menjadikanya sebagai seorang yang berwibawa dan penuh karisma, namun jika meredup akan membuat orang menjadi rendah diri dan kurang keyakinan diri, mudah terumbang ambing dan selalu menyalahkan diri sendiri, selalu menjadi permasalahan bertimpa-timpa dan dalam masaalah kerjaya akan menjadi hambatan dan tidak maju dalam setiap usaha.

3.Latoif Sirri

- Di sinilah letaknya sifat 'Syabiyah' (binatang buas) iaitu sifat zalim / aniaya, pemarah dan pendendam. Pada tingkat ini hati diisi dengan sifat kasih sayang dan ramah - tamah. Jika sudah bersinar menjadikan pemiliknya tempat berteduh bagi setiap orang,mempunyai jiwa melindungi yang tinggi khususnya kaum Adam, selalu ada jalan dalam menyelesaikan masaalah orang lain tapi jika cahayanya memudar akan membuat orang menjadi pendendam, angkuh, suka mengutuk, dan iri hati terhadap kemajuan orang lain. Selalu di tolak dalam pergaulan, mempunyai sedikit teman dan rezeki selalu ada kekurangan.

4.Latifatul Khafi

- Pada tingkat ini hati diisi sifat Syukur dan Sabar.Latoif ini jika sah cahayanya akan membuat pemiliknya penuh cahaya, ciri khas orang yang telah mampu mengasah latoif ini adalah dia seorang yang sabar dan bershukur. Jika pembawakan seseorang itu dengan cara yang betul dan benar, ia mampu melindungi tubuh dari benda asing , benteng keselamatan diri zahir dan batin, dalam kesihatan dengan kesetabilan emosi akan membuat tubuh jarang kena penyakit.Jika meredup cahayanya akan menjadi sebaliknya, iaitu penyakit akan datang silih berganti, akan mudah kena penyakit stroke.

5.Latifatul Akhfa

- Berhubung dengan hempedu jasmani.Di sinilah letaknya sifat ria, takbur sombong, ujub / membanggakan diri dan Sum'a.Pada tingkat ini hati diisi sifat Ikhlas, Khusyu', Tadarru Tafakkur.Orang yang tidak pernah mengaktifkan latoif ini akan mudah di pengaruhi sifat sombong, takabur dan meremehkan orang lain. Hal atau sifat yang paling menonjol adalah suka mempamerkan apa yang di miliki kepada orang lain.Jika latoif ini di latih dengan gigih anda akan memperolehi bonus dari ilahi yang berupa ilmu hikmah yang penuh rahsia, misalnya mengetahui peristiwa yang akan terjadi dan mampu membaca fikiran orang lain.

6.Latifatun nafsun

-Natiqa.Di sinilah letaknya 'nafsu ammarah' Penghalang besar untuk menciptakan perbaikan masyarakat. Pada tingkat ini hati diisi dengan sifat Tenteram dan Pikiran Tenang.Inilah cahaya yang mampu membuat seseorang mengendalikan diri secara maksimal, tidak mudah terpancing dalam olahan spritual akan menjadikanya seorang yang penuh dengan ilmu, namun rendah hati, mampu mengubati orang lain tanpa belajar, pusat kemasukan ilmu laduni, mudah memahami segala hal yg berkaitan dengan kerohanian. Di ilhamkan kejadian-kejadian yang akan datang dan doa nya di ijabah dan mustajab.

7.Latoif kullu Jasad

- kenderai seluruh tubuh jasmani.Dalam Latoif inilah terletak sifat jahil dan ghaflah (kejahilan dan alpa).Mencucikanya sehingga mengalir zikir disekujur badan jasmani sehingga tiada tempat untuk sifat kebendaan,kejahilan dan kelalaian,Ghaflah. Pada tingkat ini hati diisi pula sifat Ilmu dan Amal. Ia adalah kembaran diri yang merupakan cermin kekuatan ghaib alam semesta, hidayah dan petunjuk datang dengan sendirinya, kerjaya akan memuncak.Sama sekali tidak mempunyai perasaan takut terhadap makluk. Semua jenis usaha yang di usahakan akan mendapat kejayaan dan keuntungun yang besar.

P/s (peminat Tasbeh): Lokasi titik latoif dan cara mengaktifkanya akan saya jelaskan dengan bantuan gambar rajah supaya menjadi lebih meningkatkan kefahaman anda. Kepada peminat Tasbeh ini masih banyak lagi rahsia dan bonus yang anda akan perolehi, miliki tasbeh ini untuk di jadikan koleksi dan alat saranan spritual anda.

Maharnya : Rm 250.00